“KINDER GARTEN” Zentro hauek berak sortu zituen. Umeen lorategia izena jarri zion honek. Fröbel-en (1782-1852) ‘espazio-eskola’ eredua. Hiru espazio mota hauek proposatzen zituen:
espazio irekiak (lorategi handi bat)
espazio itxiak (eskolako eraikina)
trantsiziozko espazioak (patio estalia eta irekia)
“Kindergarten” izenez ezagutzen dira bere eskolak. Fröbel-en espazio arkitektonikoaren eredua guztiz garrantzitsua da bere egituragatik, haurraren alderdi guztien garapena sustatzeko aukera eskaintzen duelako, antolatutako ingurune hezigarri eta naturarekin zuzeneko harremanean.
Esan behar dugu, ia 2 mende geroago eskoletako arkitekturaren planifikazioa maila kuantitatiboan gehiago oinarritu eta oinarritzen dela, oro har, aipatutako Fröebel-en espazio irekien eta trantsiziozkoen garrantzia kontutan hartu gabe.
Eskoletako eraikuntzen inguruko ikerlanetatik jasotako emaitzen arabera, eraikuntzen diseinuak honako helburu hauek hartu beharko lituzke kontuan, besteak beste:
· Proiektu pedagogiko zehatz bati erantzutea
· Sormena, autonomia, komunikazioa, ikerketa, naturarekin
· harreman zuzena ahalbidetzea
· Erabiltzaileen osasuna eta erosotasuna bermatzea
· Altzari eta ekipamenduaren ergonomi egokia eskaintzea
· Ingurune-baldintzen artean kontuan hartzekoak lirateke:
· . argiztapena, kolorea, faktore termikoak, akustikoak,
· mikroklimatikoak,...
· Espazio polisentsoriala osatzearen beharra (Reggio Emilia-ko Eskolak, Italia)
Eskerrik asko gaurkoan ere nire blog.a aukeratzearren.
No hay comentarios:
Publicar un comentario