viernes, 2 de diciembre de 2011

Familiaren parte-hartze motak

-Familiaren parte-hartze motak (Joyce Epstein)


         Epsteinek proposatzen duen eskalak hurrengo mailak biltzen ditu:
·         Oinarrizkoa:  fitxa bat etxerako… (familiak umearekin egiten lagundu).
·         Oinarrizkoa: Irakasleak bilera baterako deitu gurasoei eta erantzun bat ematea bakarrik (familia eskolarekin).
·         Boluntariotza: Ikasturtean zehar garatzen diren ekintzetan boluntarioki parte hartzea.
·         Etxeko ikasketa prozesuan integrazioa: Ikastetxetik irizpide batzuk jartzen dira ikasketa prozesuari dagokionez.
·         Eskolako lan-talde ezberdinekin batera erabakiak hartu: Proiektu berriak aurkeztean etab.
·         Eskola eta komunitateen arteko elkartrukea eta partaidetza sustatu: Eskola inguruko zentru guztien arteko parte hartzea eta bueltan erantzun bat jasotzea ere.

-Familiaren parte hartzea erazten duten aldagaiak:
·         Etengabeko eta bi norabideetako komunikazioa sustatzea.
·         Ordutegi malguak eta nahikoak izatea.
·         Familiarekiko errespetua era gertutasun jarrera erakustea.
·         Parte-hartzerako aukera ezberdinak zabaltzea.

-Familiaren parte hartzeak eragiten dituen onurak:
  • Irakasleengan eragina:
    • Jarrera egokiagoak, orekatuagoak.
    • Irakurketa gaitasun gehiago.
    • Kalitate oneko lanaldiak.
    • Eskolarekiko onarpen handiagoa…

  • Gurasoengan eragina:
    • Eskola sistemaren ezagupen handiagoa.
    • Seme-alabei etxeko lanetan laguntzeko trebezia handiagoa.
    • Eskolarekiko eta hezkuntzarekiko onarpen handiagoa...
  • Hezitzaileengan eragina:
    • Lanarekiko motibazioa handiagoa.
    • Ikasleek emaitza hobeagoak lortzea.
    • Eskola kanpotik jasotako laguntza izatea…

-Gurasoekin bilerak. Planteamendu funtzionalak:
·         Bilera izan baino lehen, bilera prestatu behar da. Gonbidapenak bidaltzen dira eta horiek iritzi direla ziurtatu beharra dago. Gure bilerak eskolako aktibitateekin ez dutela konsiditzen ziurtatu ondoren helburuak jarri eta horretarako behar den materiala prestatu behar da.
·         Bileraren garapenean zehar, aurkezpenak egin behar dira. Hartutako erabakiak gurasoekin berrikusi eta eztabaidatu behar dira eta hauen parte hartzea sustatu behar da.
·         Bilera izan ondoren, hautatutako erabakiak eta ondorioak errepasatu behar dira. Ondoren, behar izanez gero, ondorioak atera behar dira eta adostasunak amankomunean jarri.


Eskerrik asko!!!






No hay comentarios:

Publicar un comentario