viernes, 2 de diciembre de 2011

Froebel

-FROEBEL (1782-1852):
         Instituzio ezberdinak sortu zituen. Bere printzipio guztiak ikertu zituen. Idealista da, hau da, umea berez ona dela pentsatzen du eta hezkuntzaren bidez, barruan duena garatu behar duela dio.
Material didaktiko berritzaileak sortu zituen eta horiek oraindik eskoletan ageri zaizkigu.

Bere idazlanik aipagarriena “La educacion del hombre” da. Printzipio filosofikoak azaltzen dira hemen.
Honek Pestalozziri kritikak egiten dizkio, batez ere bi; Batetik, honentzat edukiera zientifikoa eman behar zen 10 urtetik gorakoentzat. Bestetik, haur hezkuntzaren gaia Pestalozzik ez zuela forgatu dio. Helburuen arteko batasun falta eta pedagogi zehatzik ez dela lantzen dio.

Umearen garapenak hiru fase ditu;
1.     Haur hezkuntza
2.    Umea
3.    Nerabetasuna

Heziketa prozesua haurtzaroan hasi eta hiru ekimenekin egin behar da; Akzioa, jolasa eta lana.
Heziketa integralak nolabait bi gauza ezberdintzen ditu;
1.     Pertsonaren dimentsio guztiak ditu hezkuntzak.
2.    Ikasgaien harreman bat izan behar dela beti.

Heziketa estimuluen bidez egin behar da, umearen garapen askea errespetatuz.


Agur bero bat!





No hay comentarios:

Publicar un comentario