domingo, 4 de diciembre de 2011

Maria Montessori


 Italiarra da eta Eskola Berriaren bultzagiletariko bat izan zen. Medikua eta pedagogoa izan bazen ere, medikuntzan aritzea galarazi zioten emakumea zelako eta orduan adimen urriko haurrekin hasi zen lanean, psikiatriko batean.

         Montessoriren metodo berriarekin adimen urriko haur hauek irakurtzen eta idazten ikasi zuten. Lortutako arrakastarekin, metodo berbera adimen “normaleko” haurretan ere erabili zuten.




   1907.urtean “Casa dei Bambini” sortu zuen 3 eta 6 urtetako umeentzat eta bertan berak sortutako metodoa aplikatu zuen.

         Montessori oso arrazionala zen eta berak pedagogia analitikoa erabili zuen. Ikaskuntza haurra jaiotzean hasten dela dio honek eta haurraren garapena ez dela lineala. Eskolako askatasun falta kritikatzen du.
Haurraren barne ezagutzatik habiatu behar da. Autoestimua bultzatu behar da.  Garapen indibiduala errespetatu behar da eta  haurra askea izan behar da.
Ingurugiroko egokiaren antolaketa. Orden fisikoak orden psikologikoa baitakar.
Autonomoa izan behar du haurrak.

·         Ekarpenak:
Adimena garatzeko haurraren zentzumenak landu behar dira.
Materialak: bakoitzak ezaugarri bat lantzen du. Erraxenetik konplexuenera joango gara gradualki.
Jokoa  emango zaio baina ez zaio azalduko nola jolastu. Behatu egingo dugu eta ariketa jakin batzuk ondo egiten dituenean beste maila batera pasako da. Ariketetako bat adibidez, 3 zulu ditugu (laukia, hirukia eta izarra) bat ez bada sartzen badaki hori gaizki dagoela eta zuzenduko du.
Bizitza praktikorako kutxak.
Gurasoak aktiboki parte hartuko du.
Prozesu didaktikoak bi fase ditu: Hastapenekoa eta Izendapenekoa.
•        Asoziazioa
•        Pertzepzioa
•        Oroimena


Hona hemen Mariaren bizitzari buruz egin zen dokumentalaren lehenego zatia...

Eskerrik asko berriro ere!






No hay comentarios:

Publicar un comentario